Kruche ciasteczka

20150415_214911

Od jakiegoś czasu szukałam przepisu na kruche ciasteczka które nie muszą leżeć w lodówce. Po dość długich poszukiwaniach postanowiłam sama coś wymyślić 😉 Pierwsza próba okazała się sukcesem i psy chętnie chrupią nowe smaczki. Dodatkowo smaczki są całkiem niezłe jako dodatek do piwa 😉 Odpowiednio doprawione mogą posłużyć i naszym psijaciołom i nam!

  • szklanka startego na drobnych oczkach sera żółtego
  • jajko
  • łyżka zwykłego oleju/oliwy/oleju z jakiejś ryby
  • 0,5 szklanki mąki + mąka do podsypania przy wałkowaniu

To nasza baza ciasteczkowa. Do tego można dołożyć rozmaite dodatki! Jeżeli mają być bardziej dla ludzi niż psów można dosolić, dodać ostrej lub słodkiej papryki w proszku lub co Wam wpadnie do głowy. Ja dla moich futer dorzuciłam :

  • łyżkę otrębów
  • łyżkę sezamu

Można też dołożyć suszoną lawendę,siemię lniane,szprotki czy co tam wymyślicie 🙂

Całą masę dokładnie zagniatamy. Ciasto powinno być plastyczne ale nie powinno się bardzo kleić do dłoni. Jeżeli jest za suche i się rozpada można dodać więcej oleju. Jeżeli jest zbyt kleiste dodajemy mąki (rodzaj mąki też możecie sami wybrać- zwykła pszenna,kukurydziana,żytnia…). Warto wsadzić nasze ciasto na chwilę do lodówki i dopiero zacząć wałkowanie. Ciasto nie powinno być zbyt grube – ok 2-3mm wystarczy. Wycinamy ciasteczka i układamy na wysmarowanej tłuszczem blasze. Piekarnik nagrzewamy do 200°C i po 5-10min wyciągamy gotowe chrupaki 🙂 Czas pieczenia zależy od grubości i wielkości naszych przysmaków. Jeżeli się rumienią to są gotowe!

Moje psy uwielbiają te ciastka i wystarczają naprawdę na długo! Im mniej mokrych dodatków (np szprotki,wątróbka,warzywa) użyjecie tym dłużej ciastka są zdatne do spożycia.

Mam nadzieję,że spodoba Wam się ten przepis 🙂 Jeżeli ktoś się pokusi o upieczenie naszych ciastek będę wdzięczna za zdjęcia! Najlepiej z Waszymi uśmiechniętymi psiakami 😉

20150415_214333

2 myśli nt. „Kruche ciasteczka

  1. Ciasteczka wyszły super.
    Dodałam siema lnianego i szprotki,maka pełnoziarnista i pieczemy.
    Zapach w domu…pomijam…hehhe ale moja Fiona zachwycona ciasteczkami.
    Przepis świetny i szybko się robią smaczki wiec będę jej często robić.

    Polubienie

Skomentuj

