Fidelowy progres

Kiedy Fidel został u mnie pierwszy raz niestety chciał się „zjeść” z Czarną. Kiedy miał zostać drugi raz wzięłam sobie za punkt honoru oswoić go z Alją na tyle żeby mogli wspólnie po mieszkaniu spacerować. Więc przychodziłam na spacery z Fidelem z Białą,pozwalałam im się wąchać,nie napinałam mu smyczy (chyba,że zaczynał już pokazywać zęby to zwiększałam między nimi dystans),za spokojne zachowanie przy niej były pochwały i smaczki. Później zwiększyłam stopień trudności i zabierałam obie suki. Na początku oszczekiwanie zarówno ze strony Fidela jak i Dafi. Ale znów zamordowałam ich cierpliwością 😉 Po kilku spacerach szczekanie zniknęło,mógł chodzić blisko Alki a na Dafi w ogóle nie reagował. Więc kiedy u nas został za drugim razem spacerował z Białą po domu (oczywiście ciągła kontrola żeby nic się nikomu nie stało),na Dafi przestał szczekać po drugim dniu. Teraz Fidel jest u nas po raz trzeci i to jego najdłuższy pobyt. Oprócz tego że Alcia może za nim chodzić po domu zaczęli się bawić 😀 Biała która normalnie jest mocno nadpobudliwa i obskakuje psy Fidelowi trochę odpuszcza bo on się zaczyna denerwować kiedy ona wskakuje mu np na grzbiet. Razem biegają po polu i nawet ciągną się patykiem albo szarpakiem! Niestety Fidel nie wytrzymuje długo wspólnej zabawy i zaczyna powarkiwać więc zabieram zabawkę i pozwalam im się uspokoić. Za to z Dafi widzę większy progres. Jako,że pokoje są oddzielone Fidel podchodzi pod bramkę i zaczyna lizać Dafi po pysku. Ona to znosi ze stoickim spokojem co kiedyś było miedzy nimi nie do pomyślenia! Na spacerach zaczepia ją do zabawy,czasem przebiegną kawałek wspólnie. To naprawdę duży sukces 🙂

Dodatkowo Fidel nie szczeka już na wszystkie mijane psy mimo,ze jest w obcym dla siebie miejscu. Po jego zachowaniu teraz widzę,że pracą i cierpliwością możemy dużo zmienić 🙂

2 myśli nt. „Fidelowy progres

Skomentuj

