Szkolenie z Alją

IMG_3526 IMG_3634
Jakiś czas temu postanowiłam zostać trenerem 🙂 Jak pomyślałam tak zabrałam się do roboty. Znalezienie odpowiedniej szkoły z kursem w cenie która mnie nie zabije finansowo nie było łatwym zadaniem. Ale się udało! Dostałam instrukcje co powinnam ze sobą zabrać (oprócz Alki) i gdzie się pojawić. No i się zaczęło 🙂 Szkolenie odbywa się w miejscu dość ustronnym więc nikt i nic nam psa nie rozprasza. Alka tylko w pierwszych i ostatnich minutach szkolenia jest mocno pobudzona a później pies skupia się na pracy. Jak tylko ubieram „nerkę” Biała jest we mnie wpatrzona. Uczę się różnych sposobów pracy z psem, koncentracji jego uwagi na przewodniku. Ważna jest nie tylko praktyka ale również teoria więc na wykładach słucham z zapartym tchem.

Teraz mam przerwę do następnego zjazdu szkoleniowego więc ćwiczę z Alją na boisku przed blokiem. Mamy sporo rozproszeń ale mimo to Biała skupia się na wykonywaniu kolejnych poleceń. Uczę również Maćka żeby wiedział jak z nią pracować 🙂 Oczywiście Czarna też dostaje swoją dawkę szkolenia ale jako że dawno nie pracowaliśmy jest trochę ciężej skupić jej uwagę kiedy ktoś przebiega albo przechodzi z psem.

Bawimy się tą pracą i naprawdę z każdym dniem widzę efekty. Alka pięknie się dostawia do nogi i nawet przejdzie na kontakcie wzrokowym kilka kroków. Patrzy mi w oczy nawet jak trzymam dłoń z żarciem przed jej nosem. Pięknie zostawia zabawki i wraca zawołana (znaczy jak mnie widzi…). Teraz jeszcze dodamy pracę z obrożą wibracyjną żeby Alka nie musiała ciągle chodzić dwa kroki ode mnie 🙂 Już się cieszę na hasanie po łąkach bez smyczy i stresu:D

Dorzucam zdjęcia jednej z zabawek domowej roboty 😉

IMG_4086

Skomentuj

